Code Center

با کودکانی که دوست پیدا نمی‌کنند چکار کنیم؟

یک کارشناس ارشد مشاوره معتقد است، کودکان اگر بعد از پایان سه سالگی نتوانند با همسالان خود ارتباط برقرار و دوست پیدا کنند، باید بررسی شوند.

مهناز قراول باشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: کودکان تا سن یکسالگی عمدتاً با مادر، در سن دو سالگی عمدتاً با پدر و مادر و از سن سه سالگی با سایر افراد از جمله همسالان خود تعامل برقرار می کنند.

وی ادامه داد: کودکان تا یک سن خاص حتی اگر در کنار کودکان دیگر هم باشند با آنها تعامل برقرار نمی‌کنند و به تنهایی بازی می‌کنند، اما از سن سه سالگی به بعد فرآیند اجتماعی شدن آنها آغاز می‌شود.

به گفته این مشاور کودکان از این سن ارتباط با همسالان خود را آغاز می کنند و با افرادی غیر از پدر و مادر رابطه خواهند داشت.

قراول باشی با بیان اینکه نباید تا پیش از این سن نگران تعامل اجتماعی کودکان بود، یادآوری کرد: اگر کودکی تا سن پیش دبستانی نتوانست با سایر کودکان تعامل برقرار کند باید حتماً توسط مشاور خصوصا از نظر وجود اختلال اوتیسم بررسی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی می تواند مانع از تعاملات اجتماعی کودکان شود، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع اکتساب از والدین است.

این مشاور افزود: وقتی والدین کودک اجتماعی باشند، او هم یاد می گیرد، اما اگر خجالتی باشند کودک نیز در برقراری تعامل با دیگران دچار مشکل می شود.

قراول باشی به خانواده‌ها توصیه کرد برای پیشگیری از اینکه کودک آنها گوشه گیر شود و به سختی دوست پیدا کند، او را پارک ببرند و تلاش کنند با سایر بچه‌ها ارتباط برقرار کند.

وی حضور کودک در مهدکودک و در کنار سایر همسالان را نیز در اجتماعی شدن آنها موثر دانست.

به گفته این مشاور تاکنون تحقیقات ثابت شده‌ای در این خصوص که آیا بین دختران و پسران در این زمینه تفاوتی وجود دارد، اعلام نشده است.

قراول باشی معتقد است، در بسیاری از موارد زمینه‌های فرهنگی در اجتماعی شدن کودکان و دوست یابی آنها موثر است، مثلا ممکن است خانواده‌ای به فرزند پسر خود اجازه دهد از خانه بیرون برود و در کوچه بازی کند و به دختر اجازه ندهد و همین امر در اجتماعی شدن آنها تاثیر بگذارد و بعد خانواده آن را به جنسیت نسبت دهد.


موضوعات: والدین,
برچسب ها: با کودکانی که دوست پیدا نمی‌کنند چکار کنیم , فرشتها , فرشته ها , پیش دبستانی فرشته ها , پیش دبستانی فرشته ها ابتکار ابتکار ,
[ بازدید : 2218 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ 10 دی 1393 ] [ 20:28 ] [ monfared ]
[ ]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]